FAQs

eWeave support

Nej, alla supportärenden är personliga och kan inte ses av andra användare.

Category: eWeave support

Ja, klicka på eWeave Support, högst upp i vänstra hörnet och välj sedan profil. Skrolla sedan nedåt tills ”E-postadress(obligatoriskt)” visas i vänster marginalen. Skriv in din nya e-postadress och skrolla längst ner och klicka på knappen ”Uppdatera profil”.

OBS Om du ändrar e-postadress så kommer vi att skicka ett e-postmeddelande till din nya adress för en bekräftelse. Den nya e-postadressen aktiveras först när den har bekräftats.

Category: eWeave support

Ja, du får standardaviseringar via e-post på den e-postadress som du angav när du registrerade ditt konto.

Standardaviseringar via e-post:

  • Bekräftelse när ett nytt ärende skickas in
  • Vid svar
  • När ett ärende stängs
  • Om ett ärende på nytt öppnas av oss

Category: eWeave support

Nej, man får aldrig använda personuppgifter som personnummer som kan identifiera en fysisk person.

För mer information se Vårdguiden, Dataskyddsförordningen, GDPR.

Categories: eWeave support, Säkerhet

Funktioner

Vissa funktioner i eWeave Core öppnar en ny flik i webbläsaren med innehåll från andra sajter. En ny flik ger innehållet full funktionalitet. I många lägen så har webbsidor kod som förbjuder visning på annat sätt än via en egen flik.

Om ingen ny flik öppnas så beror det på att webbläsaren som du använder inte har stöd för mer än en flik eller så finns en intern inställning i webbläsaren som förhindrar öppnande av ny flikar. Det finns inställningar i webbläsare där ett helt nytt webbläsarfönster öppnas istället. Kontrollera din webbläsares inställningar eller byt webbläsare.

Category: Funktioner

Inloggning

All inloggning sker via extern autentiseringsfunktion. Dvs utanför eWeave Core / Growth.

Det finns en mängd externa autentiseringssystem. T.ex.:

  • Microsoft Active Directory
  • SAML 2.0
  • SITHS Identifieringstjänst
  • Bank-id

Kontakta din lokala IT-support för hjälp.

Category: Inloggning

Säkerhet

För att hantera krypterade kommunikation mellan webbläsaren och eWeave:s applikationer så används SSL (https). Webbservern och i vissa fall webbläsaren (datorn) måste använda giltiga certifikat för att garantera de olika parterna i den krypterade förbindelsen. Om webbläsaren upplever att certifikatet inte matchar webbservern eller är för gammalt så ges en varning av typen ”Anslutningen till webbplatsen är inte säker”.

Ta kontakt med IT-supporten för att få hjälp med felet.

Category: Säkerhet

Nej, all kommunikation mellan din dator och eWeave:s applikationer sker alltid krypterat via SSL (https). Om du försöker öppna eWeave:s applikationer utan kryptering (http) så växlar automatiskt systemet till krypterad kommunikation (https).

Category: Säkerhet

Nej, man får aldrig använda personuppgifter som personnummer som kan identifiera en fysisk person.

För mer information se Vårdguiden, Dataskyddsförordningen, GDPR.

Categories: eWeave support, Säkerhet

Utskrifter

Det här beror oftast på att inställningarna för utskrift behöver justeras i webbläsaren. Vissa äldre läsare kan sakna stöd för utskrifter i eWEAVE Core. T.ex. äldre utgåvor av Google Chrome. Uppdatera då din läsare.

Category: Utskrifter